Alpy

Projíždíme promenádou v lázních Bad Füssing cca 25 km za Passau. Projíždíme promenádou v lázních  Bad Füssing cca 25 km za Passau.
Zastávka v Gstadtu, přes silnici je Chiemsee. Zastávka v Gstadtu, přes silnici je Chiemsee.
Pohled na Chiemsee. Pohled na Chiemsee.
Ostrůvek na Chiemsee, mají to tu hezký. Ostrůvek na Chiemsee, mají to tu hezký.
První noc jsme spali v kempu pod stanem za městečkem Aurach a protože bylo vlhko, tak ráno musíme sušit. Obr-005
Pohled na náš stan - Jurek. Ten už něco pamatuje. Pohled na náš stan - Jurek. Ten už něco pamatuje.
A teď jsme u jezera Sylvensteinsee A teď jsme u jezera Sylvensteinsee
A po přejetí mostu přes jezero je tu velká atrakce - jezerní příboj. A po přejetí mostu přes jezero je tu velká atrakce - jezerní příboj.
Po deštích, kdy je fakt vody dost je to impozantní podívaná. Po deštích, kdy je fakt vody dost je to impozantní podívaná.
Naše mašiny u Sylvensteinsee. Naše mašiny u Sylvensteinsee.
Z mostu vedla cestička až dolů k jezeru, tak jsme se dojeli podívat na pěnivou vodu zblízka. Obr-012
Druhá část Sylvensteinsee a pohled k západu, kudy bychom rádi projeli. Druhá část Sylvensteinsee a pohled k západu, kudy bychom rádi projeli.
Vypadá to, že někomu uplavaly schůdky od bazénu - kde je bazén? Vypadá to, že někomu uplavaly schůdky od bazénu - kde je bazén?
Jezero Sylvensteinsee - hnědá barva stromů ukazuje kam až dosahovala voda a to zdaleka není na své správné hladině. Obr-015
Ve Vorderrissu jsme zjistili, že cesta je uzavřena, protože řeka Isar ji sebrala. Odbočili jsme tedy na Hinterriss a věříme, že se nějak dostaneme přes kopec na západ. Sesuv půdy na cestu nám to definitivně překazil. Obr-016
Po neuspěšném pokusu překonat hory pořizujeme fotografie a otáčím zpět. Obr-017
Protože to z Vorderrissu do Garmisch-Partenkirchenu nešlo přímo, tak to objíždíme přes Bad Tölz a místo původních cca 30 km je to 90 km. V GaPa jsme poobědvali a teď už jsme v Fernpassu a o tom, že je zde ráj motorkářů svědčí pozlacená motorka na sloupu. Obr-018
Z Fernpassu zhlížíme na jezero Fernsteinsee. Z Fernpassu zhlížíme na jezero Fernsteinsee.
V městečku Oetz si prohlížíme v místním bikeshopu cosi jako chopper bike... Obr-020
Projíždíme oetztálským údolím, dále pak Projíždíme oetztálským údolím, dále pak
přes slavnou vesnici Sölden, kde jsou známé ledovce a přes sedlo Timmeljoch vjíždíme do Itálie. Obr-022
Je to placená silnice. Je to placená silnice.
A jsme v sedle. A jsme v sedle.
A padáme dolů do Itálie. A padáme dolů do Itálie.
Ale když jdou kozy přes silnici, tak holt musíme počkat. Ale když jdou kozy přes silnici, tak holt musíme počkat.
Spali jsme v kempu v městečku Prado pod Stielfserjochem, zatímco já a Martin jsme se celkem vyspali, tak Hodinář a Fanda prokalili s paní na obrázku skoro celou noc. Fanda pak vypadal jak opravdový zombie, trochu jsme se báli co to s ním na motorce udělá, ale zvládl to dobře. Obr-027
Po silnici z Pradu na passo Stelvio to nešlo kvůli sesuvům a tak jsme museli jet okolo přes Schluderns, kde je takto zúžená vozovka. Obr-028
Pohled údolím Venosta. Pohled údolím Venosta.
Serpentiny nad vesničkou Santa Maria Val Müstair. Serpentiny nad vesničkou Santa Maria Val Müstair.
A po chvíli zase mírnější stoupání do sedla. A po chvíli zase mírnější stoupání do sedla.
Pohled na silnici směrem k passo Stelvio, v pozadí možná Ortler. Pohled na silnici směrem k passo Stelvio, v pozadí možná Ortler.
Další pohledy. Další pohledy.
Jsme všichni, pokračujeme. Jsme všichni, pokračujeme.
Tudy jsme stoupali nahoru. Na motorce je to raz dva, jaképak je to na kole? Tudy jsme stoupali nahoru. Na motorce je to raz dva, jaképak je to na kole?
Zaparkovali jsme v sedle Stilfserjoch - německy, nebo passo dello Stelvio italsky. Obr-036
Je to nejvýše položené sedlo v Evropě - 2758 m. Proto jsou tu davy lidí, motorkářů zvláště. Obr-037
Je to Ortler nebo ne?. Je to Ortler nebo ne?.
Z passo Stelvia sjíždíme po této silnici na druhou stranu do Bormia. Z passo Stelvia sjíždíme po této silnici na druhou stranu do Bormia.
Fanda a Hodinář před zatáčkou. Fanda a Hodinář před zatáčkou.
Cestou do Bormia míjíme vodopád. Cestou do Bormia míjíme vodopád.
Poslední pohled na serpentiny do Bormia a pak už jen doleva doprava, doleva, doprava... Obr-042
Potřeboval jsem si vyfotit ceduli "Bormio" mám k městečku kladný vztah. Potřeboval jsem si vyfotit ceduli
Blížíme se do Livigna, downhilová trať na sjezdovce vede pod silnicí. Móc pěkný. Obr-044
V Livignu dáváme obědovou pauzu. V Livignu dáváme obědovou pauzu.
Po silnici údolím Livigna ve výšce okolo 2000 m, pokračujeme směrem do Švýcarska. Obr-046
Sedlo Bernina a nalevo mraky zahalený masív Berniny Sedlo Bernina a nalevo mraky zahalený masív Berniny
Kocháme se výhledy v sedle Bernina. Kocháme se výhledy v sedle Bernina.
Po pár kilometrech jsme dorazili do Svatého Mořice. Chtěli jsme si slavné městečko prohlédnout a tak jsme zaparkovali motorky na náměstí a šli jsme na procházku. Obr-049
Je to tu hezké což o to, ale bylo tu na můj vkus příliš mnoho japonek s plnými nákupními taškami. Tak jsem si dali v kavárně kafe a jeli jsme do pryč. Obr-050
Přes sedlo Albula míříme do Davosu, kromě nás jezdí do Davosu Klaus a pár dalších, nám se ale Davos nelíbil - taková paneláková architektura. Obr-051
Za sedlem Albula si fotíme trať nějakého "horského expresu" Za sedlem Albula si fotíme trať nějakého
Zastávka pod tratí. Zastávka pod tratí.
Tak už jede jede mašinka. Tak už jede jede mašinka.
Pod tratí a silnicí horská řeka. Pod tratí a silnicí horská řeka.
Chvíli také sledujeme těžbu dříví a skládání kmenů vrtulníkem, pilot to s ním docela umí. Obr-056
Za Davosem ještě přejíždíme Flüelapass, sjíždíme do městečka Susch a pokračujeme dál údolím řeky Inn, začíná být hnusné počasí a také čas letí, pomalu hledáme nocleh. Obr-057
Tankujeme, Hodinářovi spadla motorka, to se stává, ale proč ho to rozveselilo, tomu nerozumíme... Obr-058
Toto silnicí z vesnice Martina jsme chtěli dojet do Nauders což už je v Rakousku, ale cesta byla kvůli sesuvům uzavřena, takže jsme měli další zajížďku, ale nijak velkou. V Nauders jsme našli nocleh. Obr-059
Z Nauders po chvíli dojíždíme k velikému jezeru - lago di Resia. Z Nauders po chvíli dojíždíme k velikému jezeru - lago di Resia.
Zastavujeme před vesnicí Graun im Vinschgau, protože tohle si musíme vyfotit: Obr-061
Původně jsem si myslel, že je tu po záplavách, ale není to tak - je to tak schválně ... Obr-062
Od jezera lago Resia (Vinsgau) z výšky cca 1500 m klesáme údolím Val Venosta a po cca 60 km jízdy dojíždíme do Merana cca 400 m nad mořem. Obr-063
A z Merana zase rychle nastoupáme do sedla Giovo odtud sjíždíme do Sterzingu, kde se najíždíme na Brennerskou dálnici. Obr-064
Po cca 100 km po dálnici sjíždíme již v Rakousku u Jenbachu a najíždíme do údolí Zillertallu. Z Gerlos passu fotíme Krimmelské vodopády. Obr-065
Pohled do údolí Salzachu. Pohled do údolí Salzachu.
Krimmelské vodopády. Krimmelské vodopády.
Od Krimmelských vodopádu cca 50 km do Zell am See, pak pár kilometrů do Saalfeldenu a odtud úžasná silnice pro motorkáře až do Bischofshofenu - cca 40 km. Fanda odpočívá v kempu v Bischofshofenu. Po chvíli ale vstává, protože prý se mu na prkně ještě ležet nechce... Obr-068
Hodinářovi trošku hrabe a tak si staví vlastní jezdeckou sochu. Hodinářovi trošku hrabe a tak si staví vlastní jezdeckou sochu.
My ostatní hodnotíme výsledek snažení a přemýšlíme kam půjdeme do hospody. Obr-070

Koncem srpna jsme se konečně domluvili, že by to šlo a vyrazili jsme na pánskou jízdu – doslova – na motorkářský výlet do Alp.
Já, Martin, Fanda a Hodinář jsme jsme vyrazili na 5 dní. Itinerář jsem pečlivě připravoval – ke stažení zde, trasu jsem i pečlivě naplánoval v mapách – ve formátu Garmin Mapsource – ke stažení zde, ale ukázalo se, že člověk míní a život mění. Okruh Alpami byl plánovaný tak, že bychom dojeli až ke středu Švýcarska – kamsi k Interlakenu, ale bylo to jinak.

Hlavní problém – můj, byl v tom, že jsem sice naplánoval nádherné trasy úžasnými místy, ale příliš dlouhé – 450 km a více denně. To je prostě moc. Ukázalo se, že v takovýchto terénech a lokalitách a notabene s takovými lidmi (dělám si srandu) se více jak 300 – 350 km za den ujet nedá. Tedy asi dá, ale nemá to smysl. Každou chvíli je třeba zastavit, pokochat se, fotit, někdy je také potřeba si dojít na kafe a na oběd a navečeru, ještě než se začne stmívat je třeba začít hledat nocleh. Zkrátka měl jsem naplánovat trasy o 100 km kratší a vyšlo by to.

Další problém byl, že jsme do Alp vyráželi krátce po záplavách, které v jižním Německu byly opravdu vydatné a kvůli zavřené silnici, kterou vzala voda, jsme museli absolvovat pár objížděk, které nás samozřejmě také trochu zdržely.

Takže skutečně projetou trasu v Garmin Mapsource formátu naleznete zde.

 

Ale i tak, nebo možná právě proto jsme si to na motorkách velmi užili a viděli mnoho Alpských krás – za mnohé bych si dovolil vypíchnout alespoň některé:

• Jezerní příboj u Sylvensteinsee a terénní vložka za Hinterrissem,
• průjezd Oetztálským údolím přes Timmeljoch do Itálie,
• přejezd přes passo delle Stelvio do Bormia,
• přejezd náhorních dolin Livigna a Berniny do St. Moritzu,
• svážení dřeva vrtulníkem za sedlem Albula,
• Vischgau u jezera Lago di Resia, kde ční kostelní věž přímo z vody
• Merano, kde mě málem sejmul jeden Švýcar a pak málem dostal přes hubu,
• přejezd přes Zillertal a Gerlos pass okolo Krimmelských vodopádů,
• Silnice mezi Saalfeldenem a Bischofshofenem.

 

Za 5 dní jsme ujeli téměř přesně 2000 km a bylo to krásné a nebylo toho dost, už bych zase někam vyrazil…