Safari

Už je po všem a my jedeme na safari. Pohled na Lake Manyara. Už je po všem a my jedeme na safari. Pohled na Lake Manyara.
Pamětní cedule k založení parků Ngorongoro a Serengeti Pamětní cedule k založení parků Ngorongoro a Serengeti
Chlebovník. Chlebovník.
Stáda zeber. Stáda zeber.
Supi hodující na mršině. Supi hodující na mršině.
Zvědavé žirafy u cesty. Zvědavé žirafy u cesty.
Do tohoto jezírka s hrochem jsme málem zahučeli s landroverem, protože mu nefungovaly brzdy. Obr-007
Lvice. Lvice.
Znuděný lev - vůbec si nás nevšímal a to je asi dobře. Znuděný lev - vůbec si nás nevšímal a to je asi dobře.
Lev v Serengeti. Lev v Serengeti.
Fotogenické zebry. Fotogenické zebry.
Buvol Buvol
Tady jsme kempovali a buvoli chodili okolo. Tady jsme kempovali a buvoli chodili okolo.
Naše stany v kempu, opravdu jsme byli poněkud nervózní co na to budou říkat zvířata - kemp nebyl oplocen!!! Obr-015
Snídaně v kempu. Měli jsme mít od večeře i guláš, ale ten nám do rána sežraly hyeny. Obr-016
Takhle jsem se popasoval s jedním buvolem... Takhle jsem se popasoval s jedním buvolem...
V kráteru Ngorongoro - kráter má v průměru skoro 20 km a je 610 m hluboký, na obrázku jsou vidět příjezdové trasy pro vozidla. Obr-018
Při sjíždění do kráteru našemu druhému landroveru, kde bylá druhá polovina naší party selhaly brzdy, řidič byl duchapřítomný a aby se mu to příliš nerozjelo, tak raději čelně buchnul do zvýšeného kraje cesty. Z naší výpravy se naštěstí nikomu nic nestalo, ale řidič přišel o ruku!!. Mohlo to dopadnout daleko hůře. CK Adventura chtěla ušetřit a najmula příliš levnou agenturu s vozidly v dezolátním stavu... Obr-019
Pohled na buvoly a příjezdovou cestu po hraně kráteru. Pohled na buvoly a příjezdovou cestu po hraně kráteru.
Kromě zvířat jsou zde k vidění i Masajové. Kromě zvířat jsou zde k vidění i Masajové.
Na dně kráteru je jezírko s plameňáky. Na dně kráteru je jezírko s plameňáky.
Lesík se smečkou paviánů. Lesík se smečkou paviánů.
Pakůň Pakůň
Nosorožec - to je vzácnost ho vidět. Nosorožec - to je vzácnost ho vidět.
Parta líných hrochů Parta líných hrochů
Pštrosi Pštrosi
Tornádo u kempu - rychle přišlo a zmizelo, škody žádné. Tornádo u kempu - rychle přišlo a zmizelo, škody žádné.

Po úspěšném zdolání Kilimanjara z nás spadlo určité napětí a nervozita z očekávání jak to dopadne a jak to zvládneme. Podařilo se. Byli jsme hodně spokojeni a očekávali jsme, že druhá polovina našeho pobytu bude super a v pohodě, protože jsme si to zasloužili, nakonec jsme si na safari užili více adrenalinu a nebezpečí než na celém Kilimanjaru a Mt. Meru dohromady.

Adventura pronajala jakousi místní agenturu na safari a ta pro nás přijela landrovery, které v nás vzbuzovaly asociace typu, že musí pamatovat bitvy za 2. světové války mezi Montgomerym a Rommelem. Auta neměla žádné přístroje, nebrzdila, vůle v řízení byla nejméně půl otáčky, kola měla sjetá na plátno a když jsme se přesouvali k naší první safari destinaci k Lake Manyara – jezero plameňáků tak 2 auta ze tří nedojela protože jim vytekl benzin a ten vytekl proto, že auta měla děravou nádrž. Nespočetněkrát jsme měnili a opravovali kola, protože gumy prostě neměly vzorek.

Od Lake Manyara jsme se s patřičným trápením dostali i do parku Serengeti. Jeden z našich landroverů, bohužel ten ve kterém jsem byl já s chotí, zůstal stát uprostřed parku nedaleko kempu a rychle se stmívalo, zase vytekl benzín. Několik hodin jsme čekali, než si ostatní posádky všimnou, že jim chybíme a vrátí se pro nás, Nemohli jsme jim zavolat, protože auta neměla vysílačky jak je na safari obvyklé a my jsme museli v temné buši sedět v autě a bez naděje a nálady čekat. Z auta jsme nesměli, protože to bylo nebezpečné – motalo se okolo spousta zvířat. Zvuky okolo auta byly dost výmluvné, abychom rychle pochopili, že příkaz zůstat v autě není nesmyslný.
Chvíli nám to přišlo zajímavé a dobrodružné, ale situace se zanedlouho omrzela a když jsme si uvědomili, že je to způsobeno neschopností a snahou organizátora nesmyslně ušetřit byli jsme dost rozladěni.

Po dobrodružném kempu uprostřed Serengeti, kde nebylo vůbec nic, žadná voda, žádný plot, žádná civilizace, jen my, divoká zvířata a příroda, opravdu jsme se v noci ve stanu báli co se tak může stát, dokonce většinu z nás raději přešly střevní potíže, ale naštěstí vše dobře dopadlo, jen nám hyeny v noci sežraly většinu zásob na snídani.

Další den, den na kdy bylo plánováno pozorování zvířat v Serengeti se situace opakovala – jak máme pozorovat zvířata, když auta nejedou a když zrovna chvíli jedou tak stejně řidiči nemají vysílačku, aby se s ostatními mohli domlouvat, kde je zrovna co k vidění. Nakonec jsme ale měli alespoň na půl dne zapůjčen jeden nový landrover s vysílačkou a viděli jsme spousty velkých zvířat.

Už jsme si mysleli, že se vše v dobré obrátilo, ale opak byl pravdou. Začalo to tím, že při přesunu z parku Serengeti do kráteru a parku Ngorongoro naš landrover sjížděl z mírného kopečku bez sebemenší schopnosti zabrzdit na můstek přes jezírko s nevrlými hrochy. Až s podivem jsme se dokázali na můstek trefit a nespadnout i s autem do jezírka, ale bylo to opravdu o chlup.

Takové štěstí ovšem neměla naše druhá skupina. Pří sjíždění do kráteru Ngorongoro cca 600 výškových metrů auto nejen, že nebrdilo, ale ještě vyskočila rchlost a jak tak byla převodovka roz… rachtaná tak nešla zařadit zpátky a auto se začalo rychle a nekontrolovatelně rozjíždět. Při vší té smůle řidič projevil značnou dávku duchapřítomnosti a rozhodnosti a než se auto rozjelo příliš tak si nadjel a čelně narazil do vyvýšeného kraje cesty… a zastavil. Tímto manévrem zachránil všechno osazenstvo v autě od nejspíše vážných zranění. Auto se ovšem převrátilo, ale nikomu se kromě potlučení nic nestalo. Jen řidič měl smůlu, že pod převráceným autem nechal ruku – auto mu ji rozdrtilo. Později jsme se dozvěděli, že o ruku přišel…
Všichni jsme po této události byli značně vyplašení. Zejména z toho co se mohlo všechno stát, kdyby nás to jenom „nelízlo“.

Večer jsme se vrátili zpátky do Arushi a opili jsme se a přitom jsme hodně křičeli na našeho průvodce – křičeli jsme na něj něco o neschopnosti, nedbalosti, nerozhodnosti a nebezpečném šetření – na nás…