Caracas

Do Caracasu jsme přiletěli koncem února - pohled z letadla krátce před přistáním. Obr-001
Pohledy z eroplánu před přistáním Pohledy z eroplánu před přistáním
Už jsme nízko a blízko. Už jsme nízko a blízko.
Ubytovali jsme se v hotýlku v městečku Catia La Mar kousek od letiště. Na hotýlku dodělávají plastiku dle návrhu... Obr-004
Typický rozvod elektřiny v méně rozvinutých zemích. Už jsem to viděl mnohokrát a stále mě to fascinuje. Obr-005
Že by s ekonomickým software ABRA expandovali i do Venezuely? Že by s ekonomickým software ABRA expandovali i do Venezuely?
Tomáš se skamarádil s místním policistou, ale mašinu nám nepůjčil. Tomáš se skamarádil s místním policistou, ale mašinu nám nepůjčil.
Plastika je hotova a náš hotýlek se jmenuje "La Parada". Paráda. Plastika je hotova a náš hotýlek se jmenuje
To už je o týden později, vrátili jsme se z Los Roques a jedeme z letiště Simona Bolívara po dálnici taxíkem asi 30 km a 1000 výškových metrů do Caracasu. Obr-009
Taxíka jsme si pronajali na 3 hodiny na prohlídku města za 20 USD na osobu - to se docela povedlo. Ještě jednou pohled na letiště. Obr-010
Dálnice vedoucí ke Caracasu a průjezd tunelem. Dálnice vedoucí ke Caracasu a průjezd tunelem.
Přijíždíme k předměstí Caracasu, což jsou takovéto hustě osídlené pahorky - jsou to převážně chudinské slumy. Obr-012
Pohled na chudinskou zástavbu zblízka. Caracas je obrovské město - okolo 5 mil. obyvatel a leží ve výšce cca 1000m, takže na to, že je to blízko moře a u rovníku, je podnebí příjemné. Obr-013
Caracaská katedrála na Plaza Bolívar Caracaská katedrála na Plaza Bolívar
Pozlacený oltář uvnitř katedrály. Pozlacený oltář uvnitř katedrály.
Takhle se na náměstí hrají šachy. Takhle se na náměstí hrají šachy.
Pojízdný stánek s kávou... Pojízdný stánek s kávou...
Jezdecká socha Simona Bolívara na stejnojmenném náměstí. Jezdecká socha Simona Bolívara na stejnojmenném náměstí.
Ještě jednou Plaza Bolívar s parčíkem a sochou. Ještě jednou Plaza Bolívar s parčíkem a sochou.
Tak v takovémhle paneláku bych bydlet nechtěl. Zejména dolní byty jsou asi pěkně tmavé a se sousedy si koukají do talíře... Obr-020
Moderní architektura na hlavní třídě. Moderní architektura na hlavní třídě.
Caracas moderní... Caracas moderní...
Billboard přes celý věžák. To by byl kšeft ho tisknout... Billboard přes celý věžák. To by byl kšeft ho tisknout...
V dáli kopec Avila - 2105 m, na který vede lanovka. V dáli kopec Avila - 2105 m, na který vede lanovka.
Moderní bydlení - jo to by šlo. Moderní bydlení - jo to by šlo.
Nachomýtli jsme se pouliční demonstraci a to jsou zbytky po ní. Nachomýtli jsme se pouliční demonstraci a to jsou zbytky po ní.
Pozůstatky barikády. Byli jsme zde v době kdy české ministerstvo zahraničí vydalo varování před Caracasem, že je tu nebezpečno. Kromě těchto pozůstatků lokální bitky jsme tu neviděli nic nebezpečného. Obr-027
Jedeme lanovkou na kopec Avila. Jedeme lanovkou na kopec Avila.
Pod námi se otevírá Caracas. Pod námi se otevírá Caracas.
Lanovka je hodně dlouhá a překonává snad 1000 výškových metrů. Lanovka je hodně dlouhá a překonává snad 1000 výškových metrů.
Caracas jak na dlani. Caracas jak na dlani.
Tomáš s naším taxidriverem v pozadí Sheraton, který zkrachoval - nevedla k němu silnice. Obr-032
Na horní stanici lanovky snad jediné kluziště v Caracasu (možná ve Venezuele). Obr-033

Když jsme z Prahy (přes Milano) přiletěli do Caracasu, neměli jsme čas na jeho prohlídku, jen jsme přespali v městečku kousek od letiště v Catia La Mar. Najít slušný hotýlek za slušné ceny nebyl žádný problém a hned další den jsme dopoledne odletěli na Los Roques.

Čas na prohlídku Caracasu se našel po útěku z Los Roques. Na letišti jsme si pronajali taxikáře na prohlídku Caracasu na cca 3 hodiny za solidních 20 USD na osobu a kdoví jestli to nebylo dohromady za nás oba.

Na Caracasu mě zaujalo několik věcí – jednak, že se od letiště, které je u moře stoupá na 30 km trase okolo 1000 výškových metrů do města. Takže v tropických zeměpiných šířkách tato nadmořská výška zajišťuje městu příjemné podnebí k životu.
Caracas je skoro 5ti miliónové město a další co mě zaujalo, byly obrovské rozlehlé chudinské slumy na příjezdu do města. Lány domečků z bedýnek s plechovými střechami a okolo prašné cesty, bláto a haldy odpadků.

Caracas je obrovské města a dojem na mě zanechala výrazná moderní architektura a široké třídy, ale to co dělá Caracas vyjímečným oproti jiným městům je kabinková lanovka na kopec Avila. Lanovek Doppelmayer je v Alpách spousty, ale aby dolní stanice lanovky byla přímo v hlavním městě se často nevidí. A je to lanovka dlouhá – překonává skoro 1000 výškových metrů. Výlet s ní nahoru určitě stojí zato – jsou z ní krásné výhledy na Caracas.