Alpy

Vyrazili jsme z Prahy směr Dolní Dvořiště a ve Freistadtu jsme odbočili na Bad Leonfelden, někde tam míjíme zjevně motorkářský penzion. Obr-001
Ve vesnici Niederranna přejíždíme Dunaj. Ve vesnici Niederranna přejíždíme Dunaj.
O pár hodin později jsme již kousek za Zell am See a po zaplacení mýta jsme najeli na "Grossglocknerhochalpenstrasse". Obr-003
Zjevně tu byla nedávno přeháňka - nahoře sněhová. Zjevně tu byla nedávno přeháňka - nahoře sněhová.
Horský potok - skoro vodopád. Horský potok - skoro vodopád.
Už jsme nahoře, sice to není úplně nejvyšší místo Grossglocknerhochalpen strasse, ale silnice už stoupá jen málo, rozhodně hlavní stoupání a serpentiny od Zell am See máme za sebou - nádhera. Obr-006
Pohled na pokračování silnice z parkoviště, kde se oblékáme do něčeho teplejšího, není tu totiž žádné vedro. Obr-007
Po přejetí sedla pohled na pokračování silnice po náhorním platu, pod námi jezírko (zřejmě umělé) Fuscher Lacke. Obr-008
Po projetí tunelem v místě zvaném Hochtor zastavujeme na nejvyšším místě Grossglocknerhochalpen strasse je to necelých 2600 m a odtud již klesáme. Obr-009
Ze silnice jsme odbočili na místo zvané "Franz Josef Höhe" a díváme se na ledovec pod severní stěnou Grossglockneru. Obr-010
Je tu spousta parkovacích míst - v garážích, na davy turistů jsou tu zařízeni. Obr-011
K ledovci je možné jít po svých, nebo lanovkou - je to nějakých 150 výškových metrů. Obr-012
Pohled na severní stěnu Grossglockneru - v levé části je možná vidět chata Erzherzog-Johann-Hütte. Obr-013
Pohled zpátky na detail horské silnice. Pohled zpátky na detail horské silnice.
Pohled na jezero, které se na jedné straně tvoří přítokem z ledovce a na straně druhé přehradou - Margeritzenstausee. Obr-015
Pokochali jsme se pohledy na ledovec a jedeme dál - do Lienzu, tam budeme nocovat. Obr-016
Záznam 3. dne etapy, z předchozích 2 dnů záznam bohužel nemám, ale tato etapa z Cortiny do Cortiny Dolomity přes 10 sedel bylo těžiště našeho výletu do Alp. Ujeli jsme za ten den cca 370 km a jeli jsme to okolo 10 hod a nijak jsme se neflákali... Obr-017
Další den dopoledne vyrážíme směr passo Falzarego - po pravé ruce fotíme masív Tofany di Rozes. Obr-018
Jsme v sedle Falzarego - pohled na horní stanici lanovky na "Picollo Lagazuoi". Obr-019
Pohled na vodopád. Pohled na vodopád.
Není žádné vedro a občas poprchává, tak jsme navlečení v pláštěnkách, ale má to tu výhodu, že je na silnicích dost prázdno. Obr-021
Kousek před Fié Allo Scilliar motorka ve škarpě. Motorkáře ale nevidíme... Obr-022
Z výšky silnice u městečka Fié Allo Scilliar výhledy na dálnici mezi Bolzanem a Brennerem. Obr-023
Dlouho jsem po cestě nefotil až teď odpoledne - pohled na Grigno a serpentiny stoupající k passo Brocon. Obr-024
Říčka před městečkem Imer. Říčka před městečkem Imer.
Výhledy - snad na Imer. Výhledy - snad na Imer.
Již se připozdívá - passo Duran. Již se připozdívá - passo Duran.
Dofotil jsem jedeme dál Dofotil jsem jedeme dál
Je téměř 20 hodin, jsme kousek od Cortiny, takže na obrázku by mohla být foka ze sedla Giau. Obr-029
4. den našeho výletu - Z Cortiny do Ampezzo do vesničky Thomatal za Spittal ander Drau. Obr-030
Další den vyrážíme z Cortiny na východ směr Auronzo, projíždíme údolím mazi horkymi skupinami Marmarole a Sixtenskými Dolomity. Dále pokračujeme přes passo del Zovo a jedeme do Rakouska. Obr-031
Hranice do Rakouska překračujeme v sedle Plöckenpass. Hranice do Rakouska překračujeme v sedle Plöckenpass.
A fotíme okolní - Karnské Alpy. A fotíme okolní - Karnské Alpy.
Kousek za hranicemi fotíme vodopád na potoku Valentinbach. Kousek za hranicemi fotíme vodopád na potoku Valentinbach.
Ještě jednou z boku. Ještě jednou z boku.
A pokračujeme dále směrem k Villachu. A pokračujeme dále směrem k Villachu.
U Gmundu in Kärten podjíždíme dálnici A10 mezi Villachem a Salzburgem. U Gmundu in Kärten podjíždíme dálnici A10 mezi Villachem a Salzburgem.
Podle mapy se ten most jmenuje Kremsbrücke. Impozantní stavba... Tady jsme také přestali kopírovat směr dálnice a odbočili jsme na východ do Nockbergen . Přespali jsme ve vesničce Thomatal. Obr-038
5. tá - předposlední etapa z Thomatalu do Zwettlu, poslední 6. den jsme z Zwettlu přes Gmund dojeli do Prahy. Obr-039
Druhý den jsme dokončili přejezd Nockbergen, které patří do skupiny Gurkentaler Alpen a je to bohem zapomenutý kraj, kde už ani lišky nedávají dobrou noc. Naše první zastávka pak byla v městečku Althofen. Obr-040
V kostele pak měli tento nádherný oltář, kde zaujmou zejména desítky hlav andělíčků. Obr-041
Cestou dále míjíme jakýsi mlýn. Cestou dále míjíme jakýsi mlýn.
Kdesi v kopcích u Judenburgu - kolonie horských novostaveb. Kdesi v kopcích u Judenburgu - kolonie horských novostaveb.
Spali jsme ve Zwettlu - tato novostavba za městem zaujala. Odtud jsme přes Gmund, Soběslav a Tábor dojeli do Prahy. Obr-044

11. července jsme vyrazili na motorkářský výlet do Alp. Jeli jsme je 2 – já a Martin. Původně nás samozřejmě mělo být víc, ale jak už to tak bývá a jak se blížil termín odjezdu, tak ostatní odpádávali – moc práce, očekávané špatné počasí a tak. Až nakonec zůstalo tvrdé jádro.
Kdesi kdysi se mi dostala do ruky mapka s vyznačenými nejhezčími trasami v Rakousku, kterou vydal nějaký motorkářský časopis. Trasy jsem s největší péčí přenesl do Garminovských map a následně do GPSky a vznikl základ plánů naší cesty. Trasy překreslené do Garminovského formátu si můžete stáhnout zde.

Tenkrát jsem ještě měl jen přístroj GPSmap 60C a ten je jednak pomalý a jednak má hodně malé rozlišení a moc se podle něj jezdit na motorce nedá. Chodit ano, i na kole to jde, ale na motorce je to moc rychlé a je potřeba větší rozlišení displaye na orientaci.

1. den jsme z Prahy do Freistadtu jeli nejrychlejší cestou a z Freistadtu do Salzburku pak po trase č. 10.

2. den z Salzburgu do Cortiny di Ampezzo jsme pak jeli po trase č. 2, tam rozhodně slouží za zmínku Grosglockerhochalpen Strasse – placená vysokohorská silnice mezi Zell am See a Lienzem – je to hodně profláknutá trasa, ale rozhodně stojí za hřích.

3. den jsme si sice naplánovali spíše odpočinkový den a chtěli jsme si projet místa v Dolomitech, která jsem již znal z předchozích návštěv Dolomit, ale poněkud se to vymklo a po 370 najetých kilometrech a 10 ti hodinách jízdy bez zbytečných prodlev jsme projeli 10 Dolomitských sedel:

Passo Falzarego, Passo Pordoi, Passo Sella
Passo Nigra, Passo Costalunga, Passo Manghen
Passo Brocon, Passo Cereda, Passo Duran a
Passo Giau

a když jsme dojeli okolo 20té hodiny večer zpět do Cortiny a seděli v restauraci na večeři, tak místo abychom si povídali jak a co jsme viděli, protože na motorce si člověk moc nepokecá, tak jen seděli popíjeli vino bianco a mlčeli a před očima se nám míhali serpentiny vedoucí nahoru k jednotlivým passům a pak zase dolů.
No a pak se nám o tom zdálo a ještě po letech když zavřu oči tak ty serpentiny vidím.

Tato trasa byla rozhodně jeden z mých největších motorkářských zážitků. Zážitek z této trasy byl bezpochyby ještě vylepšen o fakt, že nebylo nijak zvlášť hezky – bylo pod mrakem a bylo chladno, ale nepršelo a my jsme nepotkávali skoro žádné motorkáře, kterých by tam zřejmě za slunečného počasí byly zástupy.

4. den jsme jeli po trase č. 8 a ve Spittal an der Drau jsme se napojili na trasu č. 6. a skončili v opuštěných horách Nockbergen ve vesničce Thomatal.

Další – 5. den jsme po trase č. 6 pokračovali a posléze se napojili na trasu č. 3 a pak se napojili na trasu č. 1. ale to už jsme byli jednak dost uježdění a jednak pršelo tak jsme si to až tak neužili.

Přespali jsme ve městě Zwettl a poslední 6. den jsme odtud dojeli až domů do Prahy.
Projetou trasu v Garmin formátu můžete stáhnout zde.

Celkem jsme najeli cca 2500 km.