Vyrazili jsme z Prahy směr Dolní Dvořiště a ve Freistadtu jsme odbočili na Bad Leonfelden, někde tam míjíme zjevně motorkářský penzion.
![Obr-001](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-001-600x450.jpg)
Ve vesnici Niederranna přejíždíme Dunaj.
![Ve vesnici Niederranna přejíždíme Dunaj.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-002-600x450.jpg)
O pár hodin později jsme již kousek za Zell am See a po zaplacení mýta jsme najeli na "Grossglocknerhochalpenstrasse".
![Obr-003](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-003-600x450.jpg)
Zjevně tu byla nedávno přeháňka - nahoře sněhová.
![Zjevně tu byla nedávno přeháňka - nahoře sněhová.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-004-600x450.jpg)
Horský potok - skoro vodopád.
![Horský potok - skoro vodopád.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-005-600x450.jpg)
Už jsme nahoře, sice to není úplně nejvyšší místo Grossglocknerhochalpen strasse, ale silnice už stoupá jen málo, rozhodně hlavní stoupání a serpentiny od Zell am See máme za sebou - nádhera.
![Obr-006](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-006-600x450.jpg)
Pohled na pokračování silnice z parkoviště, kde se oblékáme do něčeho teplejšího, není tu totiž žádné vedro.
![Obr-007](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-007-600x450.jpg)
Po přejetí sedla pohled na pokračování silnice po náhorním platu, pod námi jezírko (zřejmě umělé) Fuscher Lacke.
![Obr-008](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-008-600x450.jpg)
Po projetí tunelem v místě zvaném Hochtor zastavujeme na nejvyšším místě Grossglocknerhochalpen strasse je to necelých 2600 m a odtud již klesáme.
![Obr-009](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-009-600x450.jpg)
Ze silnice jsme odbočili na místo zvané "Franz Josef Höhe" a díváme se na ledovec pod severní stěnou Grossglockneru.
![Obr-010](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-010-600x450.jpg)
Je tu spousta parkovacích míst - v garážích, na davy turistů jsou tu zařízeni.
![Obr-011](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-011-600x450.jpg)
K ledovci je možné jít po svých, nebo lanovkou - je to nějakých 150 výškových metrů.
![Obr-012](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-012-600x450.jpg)
Pohled na severní stěnu Grossglockneru - v levé části je možná vidět chata Erzherzog-Johann-Hütte.
![Obr-013](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-013-600x450.jpg)
Pohled zpátky na detail horské silnice.
![Pohled zpátky na detail horské silnice.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-014-600x450.jpg)
Pohled na jezero, které se na jedné straně tvoří přítokem z ledovce a na straně druhé přehradou - Margeritzenstausee.
![Obr-015](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-015-600x450.jpg)
Pokochali jsme se pohledy na ledovec a jedeme dál - do Lienzu, tam budeme nocovat.
![Obr-016](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-016-600x450.jpg)
Záznam 3. dne etapy, z předchozích 2 dnů záznam bohužel nemám, ale tato etapa z Cortiny do Cortiny Dolomity přes 10 sedel bylo těžiště našeho výletu do Alp. Ujeli jsme za ten den cca 370 km a jeli jsme to okolo 10 hod a nijak jsme se neflákali...
![Obr-017](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-017-600x450.jpg)
Další den dopoledne vyrážíme směr passo Falzarego - po pravé ruce fotíme masív Tofany di Rozes.
![Obr-018](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-018-600x450.jpg)
Jsme v sedle Falzarego - pohled na horní stanici lanovky na "Picollo Lagazuoi".
![Obr-019](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-019-600x450.jpg)
Pohled na vodopád.
![Pohled na vodopád.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-020-600x450.jpg)
Není žádné vedro a občas poprchává, tak jsme navlečení v pláštěnkách, ale má to tu výhodu, že je na silnicích dost prázdno.
![Obr-021](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-021-600x450.jpg)
Kousek před Fié Allo Scilliar motorka ve škarpě. Motorkáře ale nevidíme...
![Obr-022](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-022-600x450.jpg)
Z výšky silnice u městečka Fié Allo Scilliar výhledy na dálnici mezi Bolzanem a Brennerem.
![Obr-023](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-023-600x450.jpg)
Dlouho jsem po cestě nefotil až teď odpoledne - pohled na Grigno a serpentiny stoupající k passo Brocon.
![Obr-024](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-024-600x450.jpg)
Říčka před městečkem Imer.
![Říčka před městečkem Imer.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-025-600x450.jpg)
Výhledy - snad na Imer.
![Výhledy - snad na Imer.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-026-600x450.jpg)
Již se připozdívá - passo Duran.
![Již se připozdívá - passo Duran.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-027-600x450.jpg)
Dofotil jsem jedeme dál
![Dofotil jsem jedeme dál](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-028-600x450.jpg)
Je téměř 20 hodin, jsme kousek od Cortiny, takže na obrázku by mohla být foka ze sedla Giau.
![Obr-029](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-029-600x450.jpg)
4. den našeho výletu - Z Cortiny do Ampezzo do vesničky Thomatal za Spittal ander Drau.
![Obr-030](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-030-600x450.jpg)
Další den vyrážíme z Cortiny na východ směr Auronzo, projíždíme údolím mazi horkymi skupinami Marmarole a Sixtenskými Dolomity. Dále pokračujeme přes passo del Zovo a jedeme do Rakouska.
![Obr-031](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-031-600x450.jpg)
Hranice do Rakouska překračujeme v sedle Plöckenpass.
![Hranice do Rakouska překračujeme v sedle Plöckenpass.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-032-600x450.jpg)
A fotíme okolní - Karnské Alpy.
![A fotíme okolní - Karnské Alpy.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-033-600x450.jpg)
Kousek za hranicemi fotíme vodopád na potoku Valentinbach.
![Kousek za hranicemi fotíme vodopád na potoku Valentinbach.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-034-600x450.jpg)
Ještě jednou z boku.
![Ještě jednou z boku.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-035-600x450.jpg)
A pokračujeme dále směrem k Villachu.
![A pokračujeme dále směrem k Villachu.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-036-600x450.jpg)
U Gmundu in Kärten podjíždíme dálnici A10 mezi Villachem a Salzburgem.
![U Gmundu in Kärten podjíždíme dálnici A10 mezi Villachem a Salzburgem.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-037-600x450.jpg)
Podle mapy se ten most jmenuje Kremsbrücke. Impozantní stavba... Tady jsme také přestali kopírovat směr dálnice a odbočili jsme na východ do Nockbergen . Přespali jsme ve vesničce Thomatal.
![Obr-038](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-038-600x450.jpg)
5. tá - předposlední etapa z Thomatalu do Zwettlu, poslední 6. den jsme z Zwettlu přes Gmund dojeli do Prahy.
![Obr-039](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-039-600x450.jpg)
Druhý den jsme dokončili přejezd Nockbergen, které patří do skupiny Gurkentaler Alpen a je to bohem zapomenutý kraj, kde už ani lišky nedávají dobrou noc. Naše první zastávka pak byla v městečku Althofen.
![Obr-040](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-040-600x450.jpg)
V kostele pak měli tento nádherný oltář, kde zaujmou zejména desítky hlav andělíčků.
![Obr-041](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-041-600x450.jpg)
Cestou dále míjíme jakýsi mlýn.
![Cestou dále míjíme jakýsi mlýn.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-042-600x450.jpg)
Kdesi v kopcích u Judenburgu - kolonie horských novostaveb.
![Kdesi v kopcích u Judenburgu - kolonie horských novostaveb.](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-043-600x450.jpg)
Spali jsme ve Zwettlu - tato novostavba za městem zaujala. Odtud jsme přes Gmund, Soběslav a Tábor dojeli do Prahy.
![Obr-044](https://martinkanok.cz/wp-content/uploads/2004/07/Obr-044-600x450.jpg)
11. července jsme vyrazili na motorkářský výlet do Alp. Jeli jsme je 2 – já a Martin. Původně nás samozřejmě mělo být víc, ale jak už to tak bývá a jak se blížil termín odjezdu, tak ostatní odpádávali – moc práce, očekávané špatné počasí a tak. Až nakonec zůstalo tvrdé jádro.
Kdesi kdysi se mi dostala do ruky mapka s vyznačenými nejhezčími trasami v Rakousku, kterou vydal nějaký motorkářský časopis. Trasy jsem s největší péčí přenesl do Garminovských map a následně do GPSky a vznikl základ plánů naší cesty. Trasy překreslené do Garminovského formátu si můžete stáhnout zde.
Tenkrát jsem ještě měl jen přístroj GPSmap 60C a ten je jednak pomalý a jednak má hodně malé rozlišení a moc se podle něj jezdit na motorce nedá. Chodit ano, i na kole to jde, ale na motorce je to moc rychlé a je potřeba větší rozlišení displaye na orientaci.
1. den jsme z Prahy do Freistadtu jeli nejrychlejší cestou a z Freistadtu do Salzburku pak po trase č. 10.
2. den z Salzburgu do Cortiny di Ampezzo jsme pak jeli po trase č. 2, tam rozhodně slouží za zmínku Grosglockerhochalpen Strasse – placená vysokohorská silnice mezi Zell am See a Lienzem – je to hodně profláknutá trasa, ale rozhodně stojí za hřích.
3. den jsme si sice naplánovali spíše odpočinkový den a chtěli jsme si projet místa v Dolomitech, která jsem již znal z předchozích návštěv Dolomit, ale poněkud se to vymklo a po 370 najetých kilometrech a 10 ti hodinách jízdy bez zbytečných prodlev jsme projeli 10 Dolomitských sedel:
Passo Falzarego, Passo Pordoi, Passo Sella
Passo Nigra, Passo Costalunga, Passo Manghen
Passo Brocon, Passo Cereda, Passo Duran a
Passo Giau
a když jsme dojeli okolo 20té hodiny večer zpět do Cortiny a seděli v restauraci na večeři, tak místo abychom si povídali jak a co jsme viděli, protože na motorce si člověk moc nepokecá, tak jen seděli popíjeli vino bianco a mlčeli a před očima se nám míhali serpentiny vedoucí nahoru k jednotlivým passům a pak zase dolů.
No a pak se nám o tom zdálo a ještě po letech když zavřu oči tak ty serpentiny vidím.
Tato trasa byla rozhodně jeden z mých největších motorkářských zážitků. Zážitek z této trasy byl bezpochyby ještě vylepšen o fakt, že nebylo nijak zvlášť hezky – bylo pod mrakem a bylo chladno, ale nepršelo a my jsme nepotkávali skoro žádné motorkáře, kterých by tam zřejmě za slunečného počasí byly zástupy.
4. den jsme jeli po trase č. 8 a ve Spittal an der Drau jsme se napojili na trasu č. 6. a skončili v opuštěných horách Nockbergen ve vesničce Thomatal.
Další – 5. den jsme po trase č. 6 pokračovali a posléze se napojili na trasu č. 3 a pak se napojili na trasu č. 1. ale to už jsme byli jednak dost uježdění a jednak pršelo tak jsme si to až tak neužili.
Přespali jsme ve městě Zwettl a poslední 6. den jsme odtud dojeli až domů do Prahy.
Projetou trasu v Garmin formátu můžete stáhnout zde.
Celkem jsme najeli cca 2500 km.