Cindrel

Od slaných jezírek se vracíme zpět do Sebeše a napojujeme se na slavnou silnici 67C. Tam jsem si také vyfotil tento malebný hřbitov. Stav a vzhled hřbitova podle mě vypovídá o stavu místní kultury. Obr-001
Cestou míjíme osadu v prudkém kopci... Cestou míjíme osadu v prudkém kopci...
Jedeme podél řeky Sebéš, která je dost regulovaná - první přehrádka cestou k pohoří Cindrel. Obr-003
Siesta u vody. Siesta u vody.
A kluci neodolali a vyzkoušeli si helmu. A kluci neodolali a vyzkoušeli si helmu.
Stále jedeme po silnici 67C. Od poslední zastávky uplynulo již pár desítek km a cesta již dávno není asfaltová. Povečer jsme zakempovali v cca 1200m pod přehradou Oasa. Obr-006
Já vyrážím na obhlídku - hráz přehrady Oasa. Já vyrážím na obhlídku - hráz přehrady Oasa.
A nevracím se s prázdnou. Basa piva Ursus (medvěd) na postranním nosiči motorky víceméně v terénu byl podařený kousek. Obr-008
Po dobré večeři moučník - chléba s Nutelou. Bylo to o to chutnější, o co obtížnější ji bylo ukrást Špáčovi. Obr-009
Ráno vyrážíme brzy a krátce po 7 hod jsme již u přehradní hráze. Ráno vyrážíme brzy a krátce po 7 hod jsme již u přehradní hráze.
A tam se otevírají takovéto výhledy... A tam se otevírají takovéto výhledy...
To není třeba komentovat To není třeba komentovat
Okolní 2 tisícové vrcholky jsou ještě koncem května zasněžené. Okolní 2 tisícové vrcholky jsou ještě koncem května zasněžené.
Pokračujeme dál průjezdem pohořím Cindrel k průsmyku Tartrau (1700m). Pokračujeme dál průjezdem pohořím Cindrel k průsmyku Tartrau (1700m).
Pozoruhodný vodovod - přívod Pozoruhodný vodovod - přívod
Střední část vodovodu. Střední část vodovodu.
Odbočka k domu. Odbočka k domu.
Minuli jsme sedlo Tartarau, já jsem před chvílí hodil tlamu, když jsem se pokusil projet zbytky sněhu na cestě. Sjíždíme dolů k Cabana Obarsia Lotrului, kde z cesty 67C odbočujeme k pohoří Lotrlui na cestu 7A. Obr-019
Již víceméně po asfaltu jedeme podél řeky Lotru. Již víceméně po asfaltu jedeme podél řeky Lotru.
Místy se zdá být řeka docela divoká, takže koryto je zpevněné. Místy se zdá být řeka docela divoká, takže koryto je zpevněné.
16 km dlouhé jezero Vidra, nádhera. 16 km dlouhé jezero Vidra, nádhera.
Od jezera Vidra a z Lotruiských hor začínáme klesat do údolí velké řeky - Olt. Obr-023
Pohled do údolí a na mojí motorku, kde jsou dobře vidět několikrát utržené a znovu přikurtované BMW kufry. Moje další kufry byly jiné provenience - tak aby něco vydržely... Obr-024
Cestou do údolí Oltu ještě míjíme přehradu Malaia na řece Lotru. Cestou do údolí Oltu ještě míjíme přehradu Malaia na řece Lotru.
Na přehradě vidíme takovéto plavidlo, či co by to mohlo? Marně přemýšlíme a nic realistického nás nenapadá. Obr-026
Občas se nám podaří zachytit lokální architektonické "skvosty"... Občas se nám podaří zachytit lokální architektonické