Dolomity

Již klasicky ubytováváme se v Cortině di Ampezzo a na rozchození dáváme ferátu "Albino Michielli-Strobel" vrchol Punta Fiames. Obr-001
Na vrcholu Punta Fiames hladoví a vlezli havrani... Na vrcholu Punta Fiames hladoví a vlezli havrani...
A suťovištěm zpátky dolů. A suťovištěm zpátky dolů.
Vyrážíme z chaty Ivano Dibona, kde jsme se večer předtím ubytovali na Punta Annu. Mimochodem za 30EUR/osoba/den vynikajicí polopenze. Obr-004
Rozcestník cestou k nástupu na ferátu. Rozcestník cestou k nástupu na ferátu.
Výhled ze sedla na jižní stěnu Tofany di Rozes. Výhled ze sedla na jižní stěnu Tofany di Rozes.
Bylo mlhavo, tak jsem moc nefotil, ale většina cesty byla takováto. Bylo mlhavo, tak jsem moc nefotil, ale většina cesty byla takováto.
Nebylo dobré počasí, tak jsme se rozhodli sestoupit k Rifugio Giussani, ale nebyli jsme si jisti kudy. Tudy, nebo až za skálou? Obr-008
Na chvíli se to vybralo, tam někudy to pokračuje k Toffaně di Mezzo. Na chvíli se to vybralo, tam někudy to pokračuje k Toffaně di Mezzo.
Že by to byl "Bus Tofana", nebo je to nějaké jiné skalní okno? Že by to byl
Jsme znovu v Sixtenských Dolomitech - výhled na 3 Cimy v mracích. Blížíme se k chatě - viz další obrázek. Obr-011
Tak to je ona - Rifugio Locatelli Tak to je ona - Rifugio Locatelli
Cestou k chatě jsme šli i kousek skalní galerií. Cestou k chatě jsme šli i kousek skalní galerií.
Pod chatou jsou takováto jezírka. Pod chatou jsou takováto jezírka.
Jdeme k nástupu na ferátu "Innerkofler" v masívu hory Paternkoffel. Jdeme k nástupu na ferátu
Za tímto skalním sloupem (nějak se jmenuje, zapomněl jsem) už v podstatě feráta "Innerkofler" začíná. Obr-016
Nejprve do tunelu po vojácích z 1. světové války. Nejprve do tunelu po vojácích z 1. světové války.
Výhledy z feráty k Rif. Locatelli. Výhledy z feráty k Rif. Locatelli.
Další výhled o kus dál. Další výhled o kus dál.
Bylo potřeba fotit i kytičky... Bylo potřeba fotit i kytičky...
Tentokrát zase růžové, ale naposledy... Tentokrát zase růžové, ale naposledy...
A na konci feráty po cestičce skrz skalní galerii zpět do sedla Lavaredo. A na konci feráty po cestičce skrz skalní galerii zpět do sedla Lavaredo.
2. pokus o ferátu "Monte Albano" jsme asi v polovině. 2. pokus o ferátu
Vzdušný traverz po skalním stupni. Vzdušný traverz po skalním stupni.
Pro ty kdo nemají závratě s výhledem na vesničku Mori. Pro ty kdo nemají závratě s výhledem na vesničku Mori.
Poslední výšvih a jsme tam... Poslední výšvih a jsme tam...
A nahoře vinice se zrajícími hrozny... A nahoře vinice se zrajícími hrozny...

Ano ano, zase červenec zase v Dolomitech a opět se ubytováváme v Cortině. Ba dokonce na rozchození dáváme ferátu na Punta Fiames – „Albino Michielli-Strobel“.

Tím ale podobnost s předchozími pobyty v Dolomitech končí. Na druhý den se ubytováváme na Rifugiu „Ivano Dibona“ pod Tofánami. Spaní sice na noclehárně a palandách, ale ta polopenze, tedy hlavně večeře – prostě vynikající – inu Itálie (to není jako rakouská kuchyně bez fantazie). To vše za 30 EUR na osobu a den.

Ráno před 7 hod vyrážíme směr Tofana di Mezzo na ferátu na Punta Annu.
Protože nebylo nijak zvlášť hezky, tak končíme na ferátě pod „Bus Tofána“ a sestupujeme přes Rifugio Giussani dolů. Teď už víme, že pokud se chceme dostat na vrchol Tofany di Mezzo a stifnout kabinu dolů, tak se to musí jinak. Např. z Cortiny na 1. mezistanici kabiny a pak sedačkou k ferátě, na kterou nastoupíme cca v 1. třetině. No příště.

Další den se tedy přesouváme do Sixtenských Dolomit a od Rifugia Locatelli nastupujeme na ferátu „Innerkofler“. Hezká ferátka. byla tam i zajímavá místa. To co mi utkvělo v paměti je, že když jsme se na konci feráty dostali přes hřeben Paternkoffelu a potřebovali jsme sestoupit k sedlu Lavaredo, tak spadla mlha a tak trochu jsme bloudili – to bylo nepříjemné. Naštěstí chvíli před tím, než přišla opravdová nervozita, se mlha na chvíli odfoukla a my jsme našli cestu dolů..

Poté jsme si řekli, že nejistého počasí už bylo dost a přesunuli jsme se k Lago di Garda. Kromě toho jsme si říkali, že bychom se mohli pokusit si vyhladit psychické šrámy z neúspěch na ferátě „Monte Albano“ a povedlo se. Ba dokonce teď si říkám, že to zas tak strašný nebylo. Asi to přece jen bude v hlavě…