Přehrada Hoover Dam se začala stavět v roce 1931 z důvodů katastrofických následků povodní, které vznikaly díky tajícím se ledům Skalistých hor.
Přehrada byla otevřena v roce 1936 a je považována za jeden ze zázraků moderní techniky. V roce 1985 byla dokonce prohlášena za národní památku.
Betonová hráz je vysoká 221 metrů, dlouhá 379 metrů, na horním okraji dosahuje šířky 15 metrů a dole, v místě spojení se skálou, je základ široký až 198 metrů. Celková váha hráze je odhadována na 6,6 milionů tun materiálu.
Postavením přehrady vznikla největší americká vvodní plocha – Lake Mead, které je téměř 180 km dlouhé!
Viděl jsem kdysi dokument o výstavbě přehrady a krom jiného mě tam zaujal moment, kdy při budování přehrady odklonili tok řeky Colorado tunelem ve skále…
Přes přehradu vede jedna z mála silnic propojující Nevadu a Arizonu a průjezd přes přehradu je konrolován policií – projíždí se přes Check pointy, kde rangeři mohou zastavit každé auto, které se jim zdá podezřelé – zřejmě v důsledku teroristických útoků v září 2001. Od kontrolních bodů se k přehradě sjíždí serpentinami dolů a pak zase nahoru. Z toho je patrné, že průchodnost není nejvyšší…
Proto se tam nyní staví dálnice a přes údolí nad řekou vedle přehrady se staví most, jehož výšku odhaduji na více než 300m, což budé blízké výšce viaduktu v Millau viz en.wikipedia.org/wiki/Millau_viaduct v jižní Francii.
Stavbu monumentálního mostu nad přehradou Hover dobře dokumentují snímky v galerii. Most má být zprovozněn koncem r. 2010.