Bavorsko

Obchodní dům Schuster jen na sportovní věci v Mnichově a v něm propagační akce na Merino vlnu. Obr-001
V Mnichově zuří Octoberfest a kromě piva zde prodávají i tohle - nevíte co to je a jak to chutná? Obr-002
Další den ráno stopáme z vesničky Urwies a stromy jsou obrostlé popínavímy rostlinkami. Obr-003
Cesta k nástupu na ferátu je krásná. Znalci to jezdí na kole, které pak nechají pod nástupem a cestou zpět se na něm parádně svezou. Obr-004
Přehledový obrázek feráty stažený z Bergeigen.at Přehledový obrázek feráty stažený z Bergeigen.at
Ještě kousek cesty suťovištěm a jsme u nástupu. Ještě kousek cesty suťovištěm a jsme u nástupu.
To už je v horní části - zhruba prostředkem skály vede ocelové lano - víceméně kolmo vzhůru. Obr-007
Výhledy jsou báječné. Po cestě, která se vine dole půjdeme zpět k autu. Výhledy jsou báječné. Po cestě, která se vine dole půjdeme zpět k autu.
Zde výhled na Bad Reichenhall Zde výhled na Bad Reichenhall
To že to bylo vzdušné by tak nevadilo, horší bylo, že nebylo moc stupů na nohy a že si tvůrci docela dali záležet na tom, aby umístění lana, chytů a kramlí bylo takové, aby to lezci neměli moc snadný. Obr-010
A na vrcholu (no vlastně pár metrů pod vrcholem chata a pivo - Reichenhaller haus. Obr-011
Vrcholové foto na kopci Hochstaufen 1771 m Vrcholové foto na kopci Hochstaufen 1771 m
Kaplička u chaty Kaplička u chaty
Chata Chata
Další den už jsme se jen zmohli na polodůchodcovskou návštěvu Hitlerova "Orlího hnízda". Němci tomu ovšem říkají "Kehlstein". Tato atrakce se nachází nad Berchtesgadenem. Obr-015
A na závěr krásný kostelíček za Berchtesgadenem. A na závěr krásný kostelíček za Berchtesgadenem.

Poslední zářijový víkend, který je navíc prodloužený o statní svátek díky svatému Václavovi bylo krásně a slunečno, takže jsme vyrazili do hor. Naším cílem byly Berchtesgadenské Alpy.

Cestu jsme zahájili krátkou zastávkou v Mnichově, kde již pomalu končil Octoberfest a bylo tam všude spousty lidí, doslova hlava na hlavě. Navečer jsme se ubytovali už u Berchtesgadenu resp. u Bad Reichenhall a to v městečku Piding.

Další den ráno jsme vyrazili na ferátu „Pidinger Klettersteig“ Já jsem to Ireně říkal, že to bude dlouhý a že jsme měli vyrazit dřív… Osud tomu chtěl, že jsme z parkoviště od auta vyráželi až v 10,00 hodin dopoledne. Že to bude dlouhý jsem věděl, ale že to bude tak náročné jsem netušil. V popisu feráty (zde ) a nebo přímo odkaz sice píšou obtížnost D, ale zjevně jsem už asi zapomněl, co to znamená a kromě toho to bylo první lezení po 2 letech.

Ať je to jak chce, tak vlastním lezením na ferátě jsme strávili místo udávaných 3 hodin více než 5 hodin. Zpátky k autu jsme dorazili až po 21 hodině. Pán bůh mě osvítil, že jsem s sebou měl čelovku, jinak jsme tam nejspíš byli do rána, protože po 19 té hod už začala být tma jako v pytli.
Celkem jsme nastoupali 1500m výškových a k autu jsme se už spíše dobelhali.

Čtivě a zábavně popisuje kamarád Petr lezení na ferátách Königsjodler a Pidinger.

Další den, už jsme se zmohli jen na návštěvu Hitlerova Orlího hnízda, které se nachází nad Berchtesgadenem.