Z hotelu a taxíku

Pohled na Sheikh Zayed Road - 5 pruhů ta a 5 zpátky, stanice metra resp. nadzemky. Ulice je snad 30 km dlouhá Obr-001
Pohled ze střechy hotelu Four Points by Sheraton, který stojí na Sheikh Zayed Road. Na střech se jede do 43. patra a mají tu i bazén. Obr-004
To je ten bazén v 43. patře. To je ten bazén v 43. patře.
Takhle to není vidět, ale aby byl trávník zelený, tak musí být protkaný hadicemi s kapkovou závlaho, ze které pořád kape voda... Obr-007
U parku před šejkovým palácem. U parku před šejkovým palácem.
Zavlažovaná křižovatka. Zavlažovaná křižovatka.
Autobusová zastávka - s klimatizací - pochopitelně. Teď v polovině dubna zde bylo 36 st. V létě je zde 45 st. a více. Obr-012
Hotel Burj al Arab - jediný sedmihvězdičkový hotel na světě. Hotel Burj al Arab - jediný sedmihvězdičkový hotel na světě.
Ač se to nezdá, tak je vysoký 320 m. Vchod střeží brána a hlídači v ní. Dovntř Vás pustí jedině pokud máte rezervaci - tedy zaplacenou vstupenku. To aby tam neočumoval bydlící hosty každý čouda. Obr-014
Na kukačku u hotelového a obytného komplexu Jumeirah Beach resort. V Dubaji je 5 firem provozujících taxislužbu. Všichni mají povinně béžové Toyoty Camry. Liší se barvou střechy - žlutá, červená, oranžová, modrá a zelená. Obr-015
Komplex apartmánu - pokud možno u vody. Všichni chtějí bydlet u vody, protože jedině u vody se dá vydržet v tom horku Obr-017
Na konci umělého ostrova Palma stojí hotel Atlantis. Ostrov je dlouhý 7 km a jeho osou vede dálnice a nadzemní dráha. Je to obrovské. Obr-019
Pohled na další dubajský "Downtown" - Jumeirah. Pohled na další dubajský
Uprostřed mrakodrapu - samozřejmě voda a přístav jachet. Uprostřed mrakodrapu - samozřejmě voda a přístav jachet.
Atrakce u jednoho z mnoha Dubajských Mallů - lyžování v kryté hale. Atrakce u jednoho z mnoha Dubajských Mallů - lyžování v kryté hale.
Veřejný park a pláž - s placeným vstupem. Veřejný park a pláž - s placeným vstupem.
Procházka po Sheikh Zayed Road - cestou na metro - pohled zase z jiné perspektivy... Obr-025
Stanice metra - nadzemky. Ta je zajímavá tím, že vlaky jezdí úplně bez obsluhy - kompletně řízené počítačem. Obr-026

Jak už jsem poznamenal v úvodu, bydleli jsme v hotelu Four Points by Sheraton na hlavní Dubajské třídě. Ze střechy hotelu, kde byl bazén byl nádherný výhled na celé město – tedy až tam kam bylo vidět.

Když jsme vymýšleli, jak si nejlépe prohlédnout město, vyšel nám nejlepší poměr cena výkon pronajmout si taxi. Za nějakých 80 USD jsme měli velkou klimatizovanou hotelovou limuzínu na 3 hodiny a pan řidič měl za úkol nám ukázat to nejzajímavější z Dubaje. Do jaké míry splnil úkol nevím ale my jsme byli spokojeni.

Vedle hotelu Burj al Arab, kam jsme měli v plánu dojít si na kafe, což nakonec nevyšlo, protože je potřeba provést rezervaci alespoň den dopředu… nás nejvíce zaujal umělý ostrov „Palma“ první z několika plánovaných umělých ostrovů. Teprve ne místě si člověk uvedomí, jak obrovské jsou rozměry tohoto lidského díla – ostrov měří na délku cca 7 km a jeho středem vede mnohaproudová dálnice a nadzemka. Na konci ostrova stojí známý hotel Atlantis. Co mě ale mate je fakt, jak tvrdil taxikář, že ke dnešnímu dni po cca 7 letech od uvedení Palmy do provozu není prodáno ani 50% nemovitostí.

A když už jsme u těch taxíků, tak v Dubaji to funguje takhle: Zdejší šejk nařídil (nebo tak nějak), že auto pro taxi musí být béžová Toyota Camry. Je zde 5 taxislužeb, jejichž auta se od ostatních odlišují jen barvou střechy – červená, oranžová, modrá, zelená a žlutá. A pak ještě Na letiště jezdí jako taxi i pár žen – ty mají barvu střech růžovou.
Taxiků je prý v Dubaji okolo 6.000 !

Jeli jsme několika taxiky, které měly na tachometru najeto přes 450 tisíc km, tak jsem se ptal jak je to možné – v autě, která jezdí jako taxi se obvykle střídají 2 pakistánci po 12 hodinách den co den, a každý den najedou 800 – 1.000 km. Auto smí jezdit jako taxi do 600 tisíc km – a to mu trvá něco přes 2 roky! V kombinaci se zdejším suchým podnebím taxiky se kterými jsme jezdili a měli najeto přes 450 tis km byly jako nové!

Zbytek viz obrázky.