Po analýze větrné situace, která byla vyhodnocena tak, že by několik dní měl foukat silný jihozápadní vítr jsme vyrazili z domovské maríny jižním směrem.
1. etapa – odpolední vedla z Kinsale do zátoky Glandore poblíž stejnojmenné vesničky. Vypluli jsme okolo 4té hodiny odpolední a po necelých 6ti hodinách zakotvili, resp. se vyvázali na bójce. Upuli jsme 34 nm.
2. etapa – ráno, lehce po 7mé hodině ranní jsme vypluli na další plavbu k jížnímu cípu Irska, který je korunován nejznámějším majákem světa – Fastnet ! Ten jsme míjeli před polednem. Během dne vítr ještě zesílil až k 8mi Bft a vlny dosahovali 5ti metrů – zkrátka ideální podmíny na yachting – pro otrlé… Ale plavba fakt odsejpala. Ráno 3tího dne plavby jsme po ulutých 460 nm. zakotvili v maríně v městečku Bangor – v městečku na začátku zálivu, na jehož konci se nachází hlavní město severního Irska – Belfast.
3. etapa – po 2 nocích v maríně, kdy jsme se vzpamatovávali z „pohodové“ plavby a věnovali se poznávání krás severního Irska jsme ráno okolo 7 hodiny ranní vyrazili k ostrovu Man . Do hlavního města ostrova Man – „Douglas„, které se nalézá zhruba uprostřed ostrova na východním pobřeží jsme dorazili před 8mou hodinou večer a ještě jsme chvíli čekali, než nám otevřou most do přístavu… Ten den jsme upluli 73 nm.
4. etapa – po klidné noci bez služeb, kormidlování, náklonu a houpání jsme další den strávili průzkumemostrova a jízdou po najznámějším motorkářském okruhu světa -pravda – jen autem. V přístavu jsme se vyspali ještě další noc a ráno za přílivu – opět lehce po 8mé hodině ráno jsme kopli do vrtule a po nepřetřžité plavbě 2 dny 2 noci jsme v 7 ráno zakotvili v domovském přístavu – Kinsale. V této etapě jsme upluli 264 nm.
Obepluli jsme celé Irsko kolem dokolečka a celkem upluli 831 nm. Měli jsme opravdu dobrý vítr a navíc nám docela vycházely časově vstříct proudy…