Z Londýna do Los Angeles a zpět jsme letěli A380 a měli jsme třídu Premium Economy, která byla jen o 30% dražší než normální turistická třída a letěli jsme jako páni v patře. Velmi příjemné...
Dřevěný železniční most - stále funkční.
Kaktusy - poblíž městečka Corning - asi 300 km severně od San Francisca.
Kaktusy - poblíž městečka Corning.
Stopy po požáru na severním konci národního parku Lassen Volcano.
Požáry zde jsou velmi časté a v okolních městečkách jsou velmi početné a dobře vybavené požární sbory.
Pokud zrovna nejste v horách v národním parku, tak odpolední teploty vzduchu i v pozdním září dosahují ke 40 stupňům C.
Čtyřtisícovka Mount Shasta (4317 m) ční mezi městečky Mt. Shasta a Weed.
Lodní parkoviště na jezeře Shasta (Lake).
A nádherný dálniční most přes Shasta Lake necelých 100 km severně od městečka Red Bluff.
Další krásný silniční most - pře řeku Sacramento cestou z Napa do Fresna.
A další most vedoucí přes vodní rezervoár Don Pedro.
Vodní nádrž Don Pedro.
Výhledy v předhůří Yosemitského národního parku. Do parku míříme severním vstupem.
Cestou z Fresna do národního parku Sequioa zastavujeme u stánku s ovocem ze zdejších sadů - Broske jsou prostě obrovské !
Cestou z Bakersfieldu k Death Valley - zavlažované plantáže ostře kontrastují s vyprahlými horami...
Isabela Lake - jezero v horách
Bývalé hornické - zlatokopecké městečko Goldfield. Dnes město duchů. Cca 150 km severně od Death Valley.
V některých zbylých obyvatelích Goldfieldu se zřejmě probudil umělecký talent...
Obydlí jsou zde rozhodně poněkud výstřední.
Železniční muzeum v městečku Ely.
Dlouhatánské rovné úseky silnice 93 cestou k městu Wendover, kde se nachází Bonnevillská solná pláň
Na Bonnevillské solné pláni bylo po dešti a probíhalo zde focení modelek.
Voda na solné plání krásně zrcadlila okolní hory.
Ano to na zemi je sůl. V dáli je násep dánice a rychlostní dráha, kde jezdí raketová auta přes 1000 km/h je vlevo a toho času pod vodou.
Horské jezero Bear Lake východně od Grat Salt Lake.
Horské městěčko Park City, které hostilo lyžařské disciplíny během zimních olymijských her v roce 2002
Okolní podzimní krajina.
Solární elektrárná Ivanpah - cca 100 km jižně od Las Vegas.
Počítačem řízená zrcadla směřují sluneční paprsky na obři zásobníky vody, která se tím ohřívá, vzniká pára, která pak pohání parní turbínu.
Zásobníky na vodu jsou 3, zrcadel je přes 170 000 a celkový výkon je skoro 400 MW ! Úžasné.
Do Los Angeles jsme letěli z Londýna Airbusem A380 a koupili jsme si letenky ve třídě “Premium Economy ”. Letenka byla méně než 2x dražší než ve třídě “Economy ”, což ve srovnání s “Business Class ”, kde je letenka oproti “Economy ” více než 5x dražší! není zase z finančního pohledu tak hrozivé.
Přitom v praxi “Premium Economy ” znamená, že tak kde jsou v “Economy ” 4 místa, tak zde jsou místa jen 3. Mezi vašimi koleny a sedačkou před vámi je dostatek místa – a to tak, že si nohy pohodlně natáhnete a položíte na stupačku, která je k dispozici…
Hodnotíme to tak, že za necelý dvojnásobek ceny, jsme získali téměř o řád vyšší kvalitu cestování, což při 11ti hodinovém letu je opravdu velmi příjemné. Máme zato, že pohodlí už se blíží spíše “Business Class ” než “Economy ”. Na takhle dlouhém letu jsou to opravdu dobře utracené peníze – velmi doporučujeme.
Ze zajímavostí, které jsme potkali a zaznamenali cestou si dovoluji vypíchnout:
● Stopy po častých lesních požárech v okolí hory Shasta a stejnojmenného městečka.
● Bizarní výzdobu v poloopuštěném zlatokopeckém městečku Godfield v Nevadě Bonnevillskou solnou pláň .
● a fascinující obrovskou sluneční elektrárnu Ivanpah v Mohavské poušti. Mechanismus fungování elektrárny je popsán zde .