Albánie

Motorky jsme předcozího večera složili z plaťáků, Zaparkovali auta a vozíky v kempu u Baniči v Chorvatskua přespali. . Ráno po snídani a kávičce v městečku Slano jsme vyrazili na cestu. Obr-001
Nemohli jsme si nechat ujít výhled na Dubrovník... Nemohli jsme si nechat ujít výhled na Dubrovník...
Následoval přívoz přes záliv u Kotoru. Poté prohlídka vnitřního města a oběd v Kotoru. U promenády v Kotoru parkujeme my a výletní zaoceánská loď. Obr-003
Výhled na Kotorský záliv ze serpentin před NP Lovčen. Výhled na Kotorský záliv ze serpentin před NP Lovčen.
Na nejvyšším bodě NP Lovčen - hora Štirovnik 1749m je vysílač a vede tam pěkný offroad. Obr-005
Tak jsme si tam vyjeli. Tak jsme si tam vyjeli.
Výhled ze Štirovniku na offroadovou cestu. Výhled ze Štirovniku na offroadovou cestu.
Z NP Lovčen jsme pokračovali přes Podgoricu až do horského městečka Kolašin, což je takový Černohorský Špind, kde jsme přespali na náměstí v našem oblíbeném hotelu Brile na náměstí. Ráno jsme pak dojeli do městečka Plav, kde jsme pak po mírném bloudění překročili Albánské hranice. Obr-008
Po překročení Albánských hranic jsme projeli kaňonem Vermosh, kerý je nyní až na posledních 15 km před hranicema vyasfaltovaný. Dost jsme zmokli a tak jsme se v kempu u vesnice Omare sušili. Obr-009
Kemp se jmenuje "Shkodra Lake resort" s pláží u jezera a dobrou fungující restaurací. Výborný! Obr-010
A jsou tam kudlanky... A jsou tam kudlanky...
Cesta z Kopliku do NP Prokletie, na jejímž konci je vesnička Teth. Cesta z Kopliku do NP Prokletie, na jejímž konci je vesnička Teth.
Prvních 40 km je krásný asfalt za peníze z EU do sedla Belvedere Majet et Shales. Dál už je to offroad. Obr-013
Dnešní Albánie - snad to vydrží... Dnešní Albánie - snad to vydrží...
V sedle Belvedere Majet et Shales. V sedle Belvedere Majet et Shales.
Výhled na horu Jezerce 2694 m. Jedna z nejvyšších v Albánských Alpách. Výhled na horu Jezerce 2694 m. Jedna z nejvyšších v Albánských Alpách.
Ve vesnici Teth, kde jsme poobědvali. Odtud 99% návštěvníků jezdí zpět do civilizace stejnou cestou. Obr-020
My jsme zvolili cestu delší, zato však horší - okolo... Čekalo nás 90 km těžkého offroadu panenskou krajinou. Obr-021
Koupání v horské říčce. Nikde nikdo. Jen my. Koupání v horské říčce. Nikde nikdo. Jen my.
A ty výhledy. A ty výhledy.
Nicméně těch 90 km zpět do Shkadaru jsme skoro 5 hodin. Dobře připravené offroad auto - Landrover apod. tuto trasu jedou skoro 15 hodin! Obr-025
Už se šeří - spěcháme a stále nevíme za jak dlouho přijde asfalt... Už se šeří - spěcháme a stále nevíme za jak dlouho přijde asfalt...
Další den už se v Komani naloďujem na trajekt do Fierze odkud vede cesta do údolí Valbone. Obr-027
Trajekt jede 4 hodiny po přehradním jezeře, které je poslední z mnohonásobné přehradní kaskády. Obr-028
Jeden trajekt vyrazil chvíli před námi. Jeden trajekt vyrazil chvíli před námi.
My jsme vyrazili chvíli po něm. My jsme vyrazili chvíli po něm.
Je to prý jedna z nejkrásnějších trajektových vodních cest v Evropě. Je to prý jedna z nejkrásnějších trajektových vodních cest v Evropě.
Přistáváme ve Fierze. Přistáváme ve Fierze.
Pohled na další přehradu z přehradní kaskády. Odbočili jsme z hlavní silnice a jedeme offroadem do Fushe Arrez. Obr-034
Po několika pádech v loužích kempujeme večer u přehradního jezera poblíž města Kukes, kam za námi přijel Špáča s Karlem po silnici. Obr-035
Další den si zkracujeme cestu po dokonalé a prázdné dálnici an Tiranu a u městečka Reps sjíždíme o pokračujeme offroadem okolo Gurth Spac, kde jsou bývalé Albánské gulagy z dob Envera Hodži. Obr-036
Gulagy jsou děsivé, krajina krásná... Gulagy jsou děsivé, krajina krásná...
Opět jsme přespali v našem oblíbeném kempu "Lake Shkodra resort" a vrácíme se do Chorvatska k autům. Černá hora, hrad Lesandro na Skhadarském jezeře. Obr-039
Mělký záliv Skhadarského jezera v Černé hoře. Mělký záliv Skhadarského jezera v Černé hoře.
Sveti Stefan - Černá hora. Sveti Stefan - Černá hora.

Začátkem září jsme s naší motorodinkou vyrazili do Albánie, kterou jsme už plánovali 2 roky.

Ůčastníci: Mates, Kvéra, Vašek, Vláďa, já a Špáča s Karlem autem – myšleno jako podpora motorek, ale skoro jsme se nepotkali.

Letos jsme to totiž pojali výrazně offroadově. Podle Filipa Webera   jsem naplánoval spousty offroadových tras. Měl jsem ale velké oči. Za týden jsme toho projeli sotva 1/3 z toho co jsem si myslel, že bychom mohli zvládnout u počítače :-(.

Takže musíme jet znovu. Už si to domlouváme. Bylo to fakt nádherný i když náročný. Každý den jsme vstávali okolo 6té hod ráno a kempovali jsme většinou až za šera.

Naše projetá trasa na Google mapách nebo ve formátu .GPX – stažený soubor stačí hodit na mapy.cz

Popis cesty je obsažen přímo v popiskách obrázků.