Motorky jsme předcozího večera složili z plaťáků, Zaparkovali auta a vozíky v kempu u Baniči v Chorvatskua přespali. . Ráno po snídani a kávičce v městečku Slano jsme vyrazili na cestu.
Nemohli jsme si nechat ujít výhled na Dubrovník...
Následoval přívoz přes záliv u Kotoru. Poté prohlídka vnitřního města a oběd v Kotoru. U promenády v Kotoru parkujeme my a výletní zaoceánská loď.
Výhled na Kotorský záliv ze serpentin před NP Lovčen.
Na nejvyšším bodě NP Lovčen - hora Štirovnik 1749m je vysílač a vede tam pěkný offroad.
Tak jsme si tam vyjeli.
Výhled ze Štirovniku na offroadovou cestu.
Z NP Lovčen jsme pokračovali přes Podgoricu až do horského městečka Kolašin, což je takový Černohorský Špind, kde jsme přespali na náměstí v našem oblíbeném hotelu Brile na náměstí. Ráno jsme pak dojeli do městečka Plav, kde jsme pak po mírném bloudění překročili Albánské hranice.
Po překročení Albánských hranic jsme projeli kaňonem Vermosh, kerý je nyní až na posledních 15 km před hranicema vyasfaltovaný. Dost jsme zmokli a tak jsme se v kempu u vesnice Omare sušili.
Kemp se jmenuje "Shkodra Lake resort" s pláží u jezera a dobrou fungující restaurací. Výborný!
A jsou tam kudlanky...
Cesta z Kopliku do NP Prokletie, na jejímž konci je vesnička Teth.
Prvních 40 km je krásný asfalt za peníze z EU do sedla Belvedere Majet et Shales. Dál už je to offroad.
Dnešní Albánie - snad to vydrží...
V sedle Belvedere Majet et Shales.
Výhled na horu Jezerce 2694 m. Jedna z nejvyšších v Albánských Alpách.
Ve vesnici Teth, kde jsme poobědvali. Odtud 99% návštěvníků jezdí zpět do civilizace stejnou cestou.
My jsme zvolili cestu delší, zato však horší - okolo... Čekalo nás 90 km těžkého offroadu panenskou krajinou.
Koupání v horské říčce. Nikde nikdo. Jen my.
A ty výhledy.
Nicméně těch 90 km zpět do Shkadaru jsme skoro 5 hodin. Dobře připravené offroad auto - Landrover apod. tuto trasu jedou skoro 15 hodin!
Už se šeří - spěcháme a stále nevíme za jak dlouho přijde asfalt...
Další den už se v Komani naloďujem na trajekt do Fierze odkud vede cesta do údolí Valbone.
Trajekt jede 4 hodiny po přehradním jezeře, které je poslední z mnohonásobné přehradní kaskády.
Jeden trajekt vyrazil chvíli před námi.
My jsme vyrazili chvíli po něm.
Je to prý jedna z nejkrásnějších trajektových vodních cest v Evropě.
Přistáváme ve Fierze.
Pohled na další přehradu z přehradní kaskády. Odbočili jsme z hlavní silnice a jedeme offroadem do Fushe Arrez.
Po několika pádech v loužích kempujeme večer u přehradního jezera poblíž města Kukes, kam za námi přijel Špáča s Karlem po silnici.
Další den si zkracujeme cestu po dokonalé a prázdné dálnici an Tiranu a u městečka Reps sjíždíme o pokračujeme offroadem okolo Gurth Spac, kde jsou bývalé Albánské gulagy z dob Envera Hodži.
Gulagy jsou děsivé, krajina krásná...
Opět jsme přespali v našem oblíbeném kempu "Lake Shkodra resort" a vrácíme se do Chorvatska k autům. Černá hora, hrad Lesandro na Skhadarském jezeře.
Mělký záliv Skhadarského jezera v Černé hoře.
Sveti Stefan - Černá hora.
Začátkem září jsme s naší motorodinkou vyrazili do Albánie, kterou jsme už plánovali 2 roky.
Ůčastníci: Mates, Kvéra, Vašek, Vláďa, já a Špáča s Karlem autem – myšleno jako podpora motorek, ale skoro jsme se nepotkali.
Letos jsme to totiž pojali výrazně offroadově. Podle Filipa Webera jsem naplánoval spousty offroadových tras. Měl jsem ale velké oči. Za týden jsme toho projeli sotva 1/3 z toho co jsem si myslel, že bychom mohli zvládnout u počítače :-(.
Takže musíme jet znovu. Už si to domlouváme. Bylo to fakt nádherný i když náročný. Každý den jsme vstávali okolo 6té hod ráno a kempovali jsme většinou až za šera.
Naše projetá trasa na Google mapách nebo ve formátu .GPX – stažený soubor stačí hodit na mapy.cz
Popis cesty je obsažen přímo v popiskách obrázků.